Mi trećaši 3. a i 3. b, početkom ove školske godine, bavili smo se temom Shakespearova „Hamleta“. Čitali smo to slavno renesansno djelo kao jednu od ovogodišnjih lektira. No, s obzirom na značaj i izazovnost djela kao i niz zadataka i aktivnosti kojima smo ga produbili, naš je rad prerastao u sveobuhvatan školski projekt.
Na satu Hrvatskog jezika prisjetili smo se razdoblja renesanse, ponovili njegove značajke, te saznali i više. To znanje povezali smo sa djelom te analizirali teme: Od antičkog do modernog čovjeka, Renesansni čovjek, Čovjekova priroda. Prema odlomcima I. Brešana, W. Borcherta i W. Szymborske iz udžbenika, analizirali smo temu čovjeka i vlasti. Također smo se podrobnije upoznali sa samim Shakespeareom. Proučili smo njegovu bibliografiju i životopis, te saznali mnoge zanimljive činjenice.
Posjetili smo i slavno kazalište „Globe“. I iako je taj posjet bio virtualan osjetili smo dio njegove atmosfere. Zajedno smo interpretirali djelo: naveli ključne motive, karakterizirali glavne likove te njihov međusobni odnos, odredili temu, analizirali pojmove poput pojma katarza te tragična krivnja. Naučili smo kako glasi Aristotelovo pravilo trojnog jedinstva, te usporedili „Hamleta“ s antičkom tragedijom. Cijelu interpretaciju prikazali smo u obliku umne mape kako bi nam bilo zanimljivije i lakše upamtiti najvažnije o djelu. Naravno da smo prošli i fabularni tijek radnje, te napravili kratku provjeru čitanosti nakon temeljite analize djela.
Imali smo prigodu gledati tradicionalne i suvremene kazališne izvedbe monologa “Biti ili ne biti – to je pitanje” i zatim izabrati prikladniju i komentirati izbor. Na temelju prikupljenog znanja autora Shakespearea predstavili smo u popularnoj kulturi. Prikazom odlomka Zaffirellijeva „Hamleta” upoznali smo Shakespearea u filmu. Čitali smo i japanski manga strip u kojem su junaci upravo Shakespaerovi likovi. Pod naslovom “SHAKEspeare na Exit” saznali smo kako je Shakespeare napisao trideset sedam komada, te je osmislio i napisao čak tisuću dvjesto dvadeset i dva lika.
I na satovima Engleskog jezika prof. Vanja Bajlo omogućila nam je gledanje video prikaza izvornog „Hamletom na engleskom jeziku uz mogućnost titlova, a na satu Talijanskog jezika pisali smo pjesme u obliku akrostiha na temu „Hamleta”. Pjesme smo pisali na talijanskom i engleskom jeziku, te ih na satu, recitirali. Kako bismo pokazali sve naučeno i što bolje predstavili djelo, odabrani učenici sudjelovali su u izradi plakata „Hamlet – biti ili ne biti”. Plakat su kreirale učenice: Dora Knežević, Iva Jeličić i Laura Pavić. Na plakatu su ispisale najpoznatije citate iz tragedija. Odabrani su i najbolji učenički akrostisi koji su istaknuti na plakatu. Najbolje odabrane pjesme bile su rad učenica: Lucije Danijele Birkić, Marije Kruneš, Adrijane Baždarić i Antee Jakešević.
U središtu plakata nalazi se crtež Shakespearova kazališta „Globe theatre”, djelo učenika Tonija Gladovića. Plakat je postavljen u školskom prostoru kako bi i ostali učenici bili potaknuti da saznaju više o Shakespearovu neponovljivom remek djelu.
Na zaista neobičan i kreativan način analiziranja djela „Hamlet”, u sklopu različitih predmeta, uspjeli smo naučiti više, ali i ostvariti svoje vlastite zamisli ideje.
Sara Barešić, 3. a