Klasična na daljinu
Povodom globalne pandemije izazvane koronavirusom i njegove pojave u Hrvatskoj te izvanredne situacije i promjene mnogih uobičajenih navika, pozvali smo naše učenike da nam izraze svoje dojmove o novonastaloj situaciji. Pitali smo ih: Kako je tekao proces prilagodbe na nastavu na daljinu? Što biste istaknuli kao prednosti, a što kao nedostatke ovakvog rada? Je li opterećenje manje u odnosu na uobičajenu nastavu? Nedostaje li vam stvarna učionica? Kako se odvija komunikacija s profesorima? Ali i osobnije: Jeste li uspjeli ove negativne okolnosti koje vas okružuju pretvoriti u prednosti? Kako je u vašoj obitelji sada kada ste po cijele dane svi zajedno? Uspijete li naći prostora i vremena za sebe i školske obveze? Pridržavate li se mjera opreza? Je li minuo strah od koronavirusa?
Emma Boško, 2.b
Dojmovi s početka izbijanja »koronakrize« (20. ožujka 2020.)
Kod mojih roditelja vlada panika, ali kod mene je sve opušteno. Ovaj način rada škole na daljinu pruža mi priliku da organiziram svoje vrijeme kako želim. Školske obveze obavim najkasnije do 15 sati, a nakon toga provodim vrijeme u prirodi. Držim se, naravno, i propisanih mjera. Jedine osobe pored kojih stojim u razmaku manjem od jedan metar moji su ukućani, ali samo kad objedujemo, i moji prijatelji. U Kukljici od srijede, 18. ožujka ne radi ni jedan kafić tako da nema žive duše nakon što zađe sunce. Čak su i neki djedovi, koji inače sjede cijelo popodne na klupici pored mora, shvatili da je ovo jako ozbiljna situacija pogotovo za njihovu dob pa su odlučili ostati doma, ali opet ima izuzetaka koji misle »ma neće mene od svih ljudi u Hrvatskoj«! Pokušavam više ne slušati i ne razgovarati svaki dan o »koroni«, ali uz paničarenje mojih roditelja i slušanjem vijesti u svako doba dana i na svakom programu, »korona« mi ne izlazi iz ušiju. Stvarna učionica još mi ne nedostaje, jer prošlo je tek tjedan dana, ali vjerujem da kad prođe još koji tjedan, poželjet ću se vratiti u normalu.
* * *
Sara Zdrilić, 2.b
Što reći? Život nam se svima preokrenuo naglavce od početka izbijanja pandemije. Kod mene je nešto između »raspašoja« i normalne atmosfere. Novost je što sada svi radimo i učimo »na daljinu«. Cijela je kuća postala jedna velika učionica i radionica: otac i majka rade, a mi »školarci« od osnovne škole pa do fakulteta, svi učimo i stalno nešto pišemo! Nekad se znamo malo i posvađati jer smo ipak »zatvoreni« u ograničenom broju kvadrata. Bogu hvala zdravi smo svi iako ponekad više ne znamo što da radimo od sebe jer smo previše zajedno… Sviđa mi se ovakav način rada »škole na daljinu«, iako sam na početku bila dosta sumnjičava prema sustavu i svemu tome. Uspjela sam se snaći i ovakav tip nastave dobro mi ide, ali mi ipak oduzima više vremena nego kada sam u stvarnoj školi. Kako dani prolaze, nedostaje mi sve više stvarna učionica zbog atmosfere i svih dobrih ljudi iz razreda i škole… Što se tiče vas profesora, mislim da radite dobar posao i sve pohvale!
* * *
Laura Kokić, 2.b
U početku izbijanja pandemije kod mojih i nije bilo tolike panike, držimo se zadanih mjera, a ako izlazimo vani, većinom smo u prirodi. Nastojimo, koliko god možemo, u ovakvoj situaciji izvući i neke prednosti, a jedna je od njih i da smo kao obitelj svi zajedno! Otišli smo potom i na selo pa možemo više biti u prirodi i na svježem zraku. Vijesti su se u početku stalno pratile, sada manje. Online nastava mi je zanimljiva i navikla sam se na nju. Svaki dan dobivamo dosta zadataka, ali kada znamo da ih možemo napraviti u bilo kojem dijelu dana sve je lakše, s time je i opterećenje manje. Kako vrijeme prolazi, ipak bih barem na par dana htjela doći u naš razred da se prisjetim starih dana! Profesorima sve pohvale jer ste se svi maksimalno potrudili i svi nam stojite na raspolaganju za bilo kakva pitanja.
* * *
Filip Ćurko, 2.a
Uslijed svih ovih životnih promjena izazvanih koronavirusom, mogu ipak reći kako mi se nije teško bilo prilagoditi na novonastalu situaciju i na ovakvu nastavu na daljinu. Kao prednost istaknuo bih vise vremena za izvršavanje svojih obveza i manji stres. Što se tiče nedostataka, u prvom bih redu naveo prevelik napor za oči i previše domaćih uradaka koje mi je ponekad teze riješiti budući da se ova nastava ipak razlikuje od regularne. Također mislim da je klasično poučavanje gradiva u školi nezamjenjivo i daleko bolje od ovakvog digitaliziranog načina, ali i ovo nije loše na jedan kraći rok jer je svima jasno da se iz ovakve situacije treba izvući ono što se može. Naravno, ipak mi malo nedostaje stara učionica, moj razred i moji prijatelji. Kod kuće zna situacija ponekada biti i pomalo napeta jer smo svi stiješnjeni u malom prostoru, ali ipak sve probleme rješavamo dogovorom.
* * *
Antonia Čirjak, 3.b
O prilagodbi na nastavu na daljinu
Proces prilagodbe na nastavu na daljinu bio je, tako rečeno, usputan i spontan. Naime, budući da je bilo rečeno da ćemo se vratiti u školske klupe nakon dva tjedna, nisam pridavala preveliku pažn
ju prilagođavanju na novonastalu situaciju. Obećana dva tjedna gledala sam kao reprizu malo duljih proljetnih praznika. Kada su na vijestima rekli da će ova situacija potrajati nisam osjetila neku preveliku ni tugu ni sreću, nego sam bez nekih posebnih prilagođavanja nastavila istim ritmom kakav je bio prva dva tjedna samoizolacije.
Svejedno mi je čitam li lektiru u papirnatom ili digitalnom obliku jer sam u više navrata okušala zadovoljstvo čitanja na oba načina. Kao nedostatke digitalnog čitanja istaknula bih: predugo gledanje u ekran koje oštećuje vid, također to uzrokuje umor i pospanost, čitanjem svakog sadržaja na mobilnim uređajima može biti kobno za one s manjkom koncentracije zbog raznih obavijesti drugih aplikacija koje odvlače pažnju.„Papirnata“ lektira protiv e-lektire
Nadalje, veličina ekrana na mobitelu dosta je manja u odnosu na dimenzije papirnate knjige pa tako nakon nekog vremena postane naporno »listati« stranice lijevo-desno kako bih uspjela pročitati cijeli redak. Budući da tehnologija uvelike napreduje i da uglavnom sve postaje digitalno, valja istaknuti privilegije čitanja digitalnih knjiga. Od pozitivnih strana navela bih: ako čitamo digitalnu knjigu na našem mobilnom uređaju, ona je uvijek s nama i u mogućnosti smo ju pročitati kad i gdje želimo te uz to mobilni uređaj ne zauzima puno prostora u odnosu na papirnatu knjigu, Osim toga, gotovo sve su digitalne knjige besplatne te im se može jednostavno i brzo pristupiti. Sve u svemu, bilo mi je zadovoljstvo pročitati zadanu lektiru u digitalnom izdanju!
Prednosti i nedostatci škole na daljinu
Govoreći o prednostima ovakvog rada voljela bih istaknuti nekoliko stvari. Jedna od najvećih prednosti to je što gotovo pa i nema ispita i ispitivanja što uvelike smanjuje količinu stresa koju smo, kao učenice, svakodnevno osjećali dolazeći u školske klupe. Također, imamo određeni rok do kada trebamo izvršiti zadatak što nam otvara mogućnost da sami odlučimo kada i što ćemo raditi (školske obveze, rekreacija, druženje s obitelji) te tako pridajemo više pažnje onome što nas zanima, bilo da se radi o izvanškolskoj aktivnosti bilo da se radi o nekom određenom školskom predmetu.
Eh sad, što se tiče nedostataka škole na daljinu, istaknula bih jednu veliku manu, a to je nedostatak ljudskog kontakta. Da se, primjerice, rasprava o čitanju lektire iz »papirnate« knjige i e-lektire odvijala u učionici, profesor bi lako mogao znati kakvo je mišljenje svakog pojedinog učenika na temelju mimike i grimasa koje bi učenici prilikom rasprave pokazali na svome licu. Na taj način izbjeglo bi se nepotrebno i dosadno ponavljanje uglavnom sličnih mišljenja i obrazloženja. Također, školom na daljinu usmena komunikacija među ljudima/učenicima, sposobnost slušanja nekoga do kraja te brojne druge situacije padaju u drugi plan te, ako ovo potraje, lako se može dogoditi da ćemo se znati izraziti, ali ne i komunicirati međusobno.
Mjere opreza i strah od koronavirusa
Moja obitelj i ja pridržavamo se mjera opreza od onoga trenutka kada su bile određene. U javnosti koristimo maske i rukavice, izlazimo iz kuće samo kada je to nužno, ako se odlučimo na šetnu na svježem zraku, onda šetamo isključivo s nekim od naših ukućana,… Strah od koronavirusa postojao je jedino na početku ove situacije dok nismo točno znali kako se trebamo ponašati, kako će izgledati naši budući dani i sl. Sada gotovo da više ni nema straha, pogotovo jer se odgovorno pridržavamo svih mjera opreza.
* * *
Dominik Katuša, 3.a
Na nastavu na daljinu prilično sam se brzo prilagodio iako Teams još uvijek ima nekih poteškoća. Ono što moram istaknuti to je da su napetost i stres mnogo manji nego u uobičajenoj nastavi. Istina je da ovdje ponekad dobijemo dosta zadataka, ali imamo mnogo više vremena te nema brige od ispitivanja i ispita jer smo ispite, koje smo rješavali preko nastave na daljinu, pisali u okružju doma gdje se osjećamo ugodno. Zbog toga smanjenog stresa i opterećenja osjećam se mnogo sretnije i zadovoljnije. Ono što mi je jako bitno to je da sad više vremena mogu provoditi s obitelji i družiti se s braćom. Ne trebam se više prerano buditi pa se uspijem i odmoriti, a da se ne osjećam bezvoljno ujutro. Općenito, stignem napraviti mnoge stvari za koje prije nisam imao vremena. Što se tiče koronavirusa, mi u obitelji pridržavamo se pravila, vani odlazimo uglavnom kad je to potrebno i oko toga nema problema. Sve u svemu, koliko god ova situacija bila loša, mislim da ona ima i pozitivne strane te od nas zahtijeva promjenu jer se nakon ovoga nećemo vratiti isti. Mislim da je svijet išao prebrzo, a ovo nam je došlo kao upozorenje koje nam kaže da zastanemo, počnemo cijeniti male stvari i shvatimo što nam je bitno u životu.