TERENSKA NASTAVA UČENIKA TREĆIH RAZREDA

Od Visovca preko Burnuma do Knina

Svake se godine učenici Klasične vesele odlascima na terensku nastavu sa svojim razrednicima. Ove su se godine 3.a i 3.b zajedno sa svojim razrednicima: prof. Ines Rakvin i prof. Nevenom Nižićem uputili, u petak, 7. listopada 2022. u pravcu Knina. Imali smo sreće što je cijelim putem bilo lijepo vrijeme.

UČIMO PUTUJUĆI

Krenuli smo ujutro u osam sati s Višnjika i uputili se prema Šibensko-kninskoj županiji. U autobusu, kao i uvijek, širilo se veselje kroz pjesmu i razgovor s kolegama i razrednicima. Neki su od nas također imali zadatak napisati referat ili seminarski rad o temi vezanoj za područje koje posjećujmo. Svoje smo radove predstavili u autobusu, pažljivo smo slušali jedni druge nastojeći tako što više naučiti o značajkama i lokalitetima ovoga dijela Lijepe Naše.

VISOVAC

Prvo odredište bio nam je otočić Visovac na istoimenom jezeru, na području Nacionalnog parka Krka. Na otoku se nalazi crkva iz 17. stoljeća, muzej i franjevački samostan, a vjernici ovoga kraja redovito hodočaste Gospi Visovačkoj. Kad smo obišli crkvu i muzej, imali smo malu pauzu za marendu i »ćakule« s razrednicima. Zanimljiva je činjenica da se na otoku nalaze pauni te raznoliki životinjski svijet koji je nama učenicima bio najzanimljiviji dio otoka. Brodom smo se zatim vratili na kopno, ušli u autobus i zaputili prema Burnumu.

BURNUM

Kad smo došli u Burnum, obišli smo čak tri muzeja koji su u sklopu samog Burnuma. Najstariji su očuvani dijelovi kompleksa bunarska kruna iz 14. stoljeća, te dijelovi samostanskog klaustra iz 15. stoljeća. Prvenstveno, Burnum je bio rimski vojni logor i naselje pokraj Kistanja. U prvom muzeju gledali smo fosile životinja i biljaka te kroz tehnološki prikaz vidjeli neke od njihovih karakteristika. Svakako najzanimljiviji dio prvog muzeja bio je tehnološki prikaz rijeke Krke i životinja koje se nalaze na tom području. U drugom muzeju slušali smo o utjecaju Rimskog Carstva na to područje i u animacijama vidjeli kako je područje tada otprilike izgledalo. Tijekom predavanja svi smo se zainteresirali za tadašnje rimske kovanice koje su stajale posložene u vitrini. U posljednjem muzeju gledali smo kako izgleda podrhtavanje zemlje i vulkanska erupcija te kako neke sitne čestice izgledaju pod mikroskopom.

KNIN

Nakon razgledavanja spomenutih muzeja uputili smo se prema Kninu u kojem su nas čekala tri cilja: prvo ručak, zatim posjet kninskoj tvrđavi te na posljetku Kninski muzej s postavom izložbe o  Oluji. Kad smo ručali i malo se odmorili, krenuli smo na uspon prema tvrđavi. Iako je bilo pomalo upitno kako ćemo se popeti na tvrđavu nakon ručka, sve je prošlo odlično. Na kraju smo se zajedno slikali pod vijornom zastavom i divili prekrasnom pogledu. Pri spuštanju s tvrđave posjetili smo Kninski muzej gdje smo razgledali izložbu posvećenu našoj slavnoj oslobodilačkoj akciji „Oluji“. To je bio vjerojatno najemotivniji trenutak za sve nas jer smo vidjeli dosta toga vezanu za našu blisku prošlost iz Domovinskog rata od čijih posljedica i dandanas pate neki od nas zajedno sa svojim obiteljima.

AMFITEATAR

Na kraju, posjetili smo ostatke amfiteatra iz doba Rimskog Carstva. Nakon šetanja po amfiteatru, ušli smo u autobus i, kao na početku s pjesmom i veseljem, krenuli prema Zadru. U ime svih učenika 3.a i 3.b razreda željela bih se zahvaliti svima koji su nam omogućili ovu terensku nastavu i svima koji su se trudili učiniti nam ju zanimljivom i dragom, u čemu su zaista uspjeli.

Marija Urem, 3.a

 
 

Share this Post