Susret roditelja učenika katoličkih škola u Hrvatskoj

Susret roditelja učenika katoličkih škola u Hrvatskoj održao se ove godine  02. listopada 2010. na Trsatu, u svetištu Majke Božje Trsatske.

 

SIGURNI I JASNI ODGOJNI STAV RODITELJA – BOŽJI STAV

 

U Rijeci je 02. listopada, u organizaciji Saveza katoličkih škola u RH, održan već tradicionalni Susret roditelja učenika katoličkih škola u Hrvatskoj. Na ovom jednodnevnom stručno-pedagoškom savjetovanju i duhovnom okrjepljenju sudjelovali su, uz ravnatelja Škole,  i naši roditelji, po dvoje iz svakog odjeljenja naše škole

 

 

Susret roditelja učenika katoličkih škola u Hrvatskoj održao se ove godine  02. listopada 2010. na Trsatu, u svetištu Majke Božje Trsatske. Susretu je nazočilo i nekoliko roditelja učenika Klasične gimnazije Ivana Pavla II., po dvoje iz svakog odjeljenja, s ravnateljem Škole mons. Josom Kokićem.

Program je započeo u 11.15 sati u Auli I. Pavla II. kada je dr. don Niko Tunjić, ravnatelj Salezijanske klasične gimnazije i tajnik katoličkih škola u RH pozdravio sve prisutne roditelje, njih oko 200, upoznao ih s programom Susreta i predstavio predavača dr. Miju Nikića, DI. U uvodnom, motivacijskom dijelu predavanja dr. Nikić je istaknuo duhovnu, društvenu, emocionalnu i tjelesnu dimenziju osobe nasuprot onom podsvijesnom tj. nesvjesnom u njoj koje se sastoji od potisnutih emocija, a koje se nerijetko aktiviraju u snovima. Dok prva dimenzija usmjeruje osobu, druga ju obogaćuje, treća – emocionalna -pokreće, tjelesna dimenzija (instinktivnost, nagoni) je nosi. Dr. Nikić je, potom, napravio distinciju između stvarnog i idealnog JA. Stvarni JA treba urazumiti boljim poznavanjem, prihvaćanjem i mijenjanjem sebe, a idealni JA ojačati sakramentalnim životom, molitvom i meditacijom te familijarnošću s Bogom (tražiti, naći, ljubiti Boga u svim stvarima!). „Stvarni JA podnositi u ljubavi, a idealni JA služiti iz ljubavi“ – pojasnit će teolog i psiholog dr. Nikić na početku predavanja koje je nosilo naslov  Božja psihopedagogija  i koje su roditelji slušali s neskrivenim zanimanjem i pozornošću, a čiji je sadržaj teško sažeti u novinsko izvješće. Predavač je krenuo od teze kako u svom odnosu prema djeci roditelji mogu zauzeti sljedeća tri stava: previše autoritativni ili faraonski; nesigurni i neodlučni tzv. Mojsijevski ili, pak, siguran i jasan stav – Božji stav (jer su djeca dar Božji, a ne vlasništvo roditelja). Obrazlažući faraonski ili autoritaran pristup odgoju djece istaknuo je i pojasnio kako je sudbina autoritarnih roditelja ista kao i faraonova: propast će i utopiti se u vodama Crvenoga mora. S druge strane, roditelji Mojsijeva tipa pokazuju se i osjećaju krajnje nesigurnima, uvjeravajući sebe i druge kako su nedorasli nositi se s roditeljstvom ne shvaćajući da tako, zapravo,  bježe od važne uloge odgojitelja koju im je Bog povjerio. Suprotno od ova dva tipa pristupa roditeljstvu Božja psiho-pedagogija se sastoji od četiri koraka: promatrati, slušati, upoznati i djelovati (intervenirati). To je idealna pedagogija, ustvrdio je dr. Nikić, koja od roditelja traži da na osobu (dijete) gleda očima punim ljubavi i razumijevanja, da to dijete s pažnjom sluša, i čuje, stvarajući u sebi osjetljivo stanje duha koje ne osuđuje nego pokušava razumjeti osobu – njihovo dijete. Nadalje, Božja psiho-pedagogija traži upoznavanje svoje djece a pravo poznavanje znači približavanje osobi, ulaženje u njezin nutarnji svijet kroz atmosferu slobode i povjerenja. Četvrti korak je djelovanje ili interveniranje tj. trenutak kada treba nešto učiniti za što je vrlo važna komunikacija kako rezultati međuodnosa roditelj-dijete ne bi bili kontraproduktivni. Predavač se zadržao i na pojašnjenju verbalne i neverbalne komunikacije (govoru tijela) u svakodnevnom životu u kojemu treba donositi odgojne odluke. Kako bi to još više istaknuo iskoristio je činjenicu da je Bog stvorio čovjeka s dva uha i s jednim ustima da bi mogao dvostruko više slušati nego što govori.

Govoreći, isto tako, o tome kako poboljšati međuljudske odnose u obitelji govorio je i o poticanju osamostaljivanja mladih u obitelji s naglaskom na razvijanju stava povjerenja jer je bez toga nemoguće stvarati zajedništvo s ljudima. Tako, zapravo, Bog s nama postupa – istaknuo je dr. Nikić. Osim toga, treba isključiti stav „ocjenjivanja“ u međuljudskim odnosima – misli on – a razvijati stav istinskog prihvaćanja. Treba razviti stav empatije, te stav spontanosti i fleksibilnosti. Drugome treba pristupiti kao velikoj tajni, a molitvom i žrtvom poboljšati međuljudske odnose.

Nakon predavanja slijedila je Sveta misa u Marijinom svetištu koju je predvodio fra Emauel Hoško, a u propovijedi progovorio na temu  Vjera u obitelji – trajni odgoj. Roditeljima je uputio riječ ohrabrenja potičući ih da prije svega budu svjedoci ljubavi jer gledajući kako se roditelji međusobno vole i djeca nauče ljubiti druge i kako iskazivati tu ljubav.

Nakon euharistijskog slavlja slijedilo je okupljanje oko zajedničkog stola, na ručku u Trsatici, što je bila izvrsna prilika za razmjenu iskustava i mišljenja među roditeljima različitih škola. Okrijepljeni intelektualno, duhovno i tjelesno roditelji su razgledali riznicu i Svetište a svojim se obiteljima vratili radosni i zadovoljni što su mogli sudjelovati na ovakvom susretu i zaželjeli još pokoju ovakvu priliku za zajedničko druženje. Sobom su, za dane koje slijede, ponijeli i Savjete za zdrav i osmišljen život u 25 točaka koje su im priredili dr. Mijo Nikić i dr. med. Marina Jurčić. Jedan od tih savjeta glasi: Često ponavljajte u sebi misao sv. Pavla: „Sve mogu u onome koji me jača!“ I vjerujte u tu Istinu!

 
 

Više iz rubrike Događanja

 
 

Share this Post