Neriješeni ishod „dvoboja“ nazorovaca i klasičara
U organizaciji Gradske knjižnice Zadar, u Podružnici na Bilog brigu, održana je u četvrtak 2. lipnja 2016., debata na temu: „Ima li opravdanja za psovku?“. U njoj su sudjelovali učenici Gimnazije Vladimira Nazora, članovi debatnog kluba ove škole, pod vodstvom prof. Tihane Magaš i naši učenici koje je pripremila prof. Elvira Katić. Moderator debate bila je prof. Ana Fundak.
U debati kao strukturiranoj raspravi sudjelovalo je ukupno šest govornika (od naših učenika: Marko Brzović, Magdalena Ivić i Zvonimir Rezo, dok su im logistika bili: Zara Miočić, Kristijan Grebenar i Marijana Bićanić) koji su se zalagali za određenu tezu. Dok su učenici Gimnazije Vlaidmira Nazora predstavljali afirmacijsku ekipu, naši su učenici (negacijska ekipa) negirali njihove teze. Debata je trajala ukupno 60 minuta, a sastojala se od govora pojedinih govornika te unakrsnih ispitivanja u kojima su se susreli članovi suprotstavljenih ekipa. Prvi govornici svake od ekipa imali su govore u trajanju od šest minuta, a drugi i treći govornik po pet minuta, dok su unakrsna ispitivanja trajala po tri minute.
Ekipe su se sukobljavale oko teme “Ima li opravdanja za psovku?”. Svaka je strana pokušavala opravdati svoj stav prema psovki sa svog vrijednosnog stajališta. Afirmacijska strana branila je svoju argumentaciju dok je negacija dokazivala da afirmacijski argumenti ne stoje. Negacija je također branila svoje argumente koje je afirmacija napadala.
Sudac u ovom “dvoboju” bio je prof. Markica Rebić koji je na kraju odlučio kako su obje ekipe bile podjednako dobre i uvjerljive i kako je nemoguće proglasiti pobjednika. Zaključeno je da će se na jesen, nakon početka nove školske godine, u istom ovom sastavu ponovno naći i suprotstaviti na nekoj drugoj temi.
U razgovoru nakon sučeljavanja organizatori, ali i svi uključeni u ovu govornu radionicu, složili su se da sudjelovanje mladih na ovakvim raspravama povećava njihovo kritičko razmišljanje, da debatiranje dovodi do poboljšanja komunikacijskih vještina, da omogućuje učenicima da svladaju prepreke u svakodnevnoj komunikaciji kao i da razumiju i na uvjerljiv način iznose svoje ideje i stavove. Nadodajmo da, osim toga, debata poboljšava kreativan i interaktivan pristup obrazovanju… Njome se, naime, stiče samopouzdanje, a ono pospješuje širenje vidika i razvoj kulturne svijesti. Sve to, pak, doprinosi stvaranju otvorenijeg i tolerantnijeg društva kojemu svi težimo.